یادداشت ها و مطالب توحید صدر

تمدن بر مقدمه فرهنگش، و فرهنگ بر مقدمه اصالتش... برای رسیدن به تمدنی جهانی به فرهنگ و اصالت اسلام ناب تمسک میجوییم

یادداشت ها و مطالب توحید صدر

تمدن بر مقدمه فرهنگش، و فرهنگ بر مقدمه اصالتش... برای رسیدن به تمدنی جهانی به فرهنگ و اصالت اسلام ناب تمسک میجوییم

...

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

گرگان گوسفند نما

امیر المومنین حضرت وصی امام علی علیه السلام در حکمتی می فرمایند:

أَصْدِقَاؤُکَ ثَلَاثَةٌ وَ أَعْدَاؤُکَ ثَلَاثَةٌ فَأَصْدِقَاؤُکَ صَدِیقُکَ وَ صَدِیقُ صَدِیقِکَ وَ عَدُوُّ عَدُوِّکَ وَ أَعْدَاؤُکَ 

عَدُوُّکَ وَ عَدُوُّ صَدِیقِکَ وَ صَدِیقُ عَدُوِّک

فرمود: دوستان تو سه گروهند، و دشمنان تو نیز سه دسته‏اند، امّا دوستانت: دوست تو و دوست دوست تو، و دشمن دشمن تو است، و امّا دشمنانت، پس دشمن تو، و دشمن دوست تو، و دوست دشمن تو است. // حکمت 295

این تقسیم بندی در تمامی شرایط زندگی در حوزه های مختلف مورد استفاده است. بسیار قابل توجه خواهد بود نتایجی که از انطباق شرایط سیاسی کشور با این حکمت گوهربار بدست می آید.

بسیار شخصیت هایی که در داخل کشور هستند ولی در وسط زمین دشمن علمداری می کنند و چه بسا دوستانی که در خارج و مسافتی قابل توجه از نظام اسلامی به یاری می پردازند.

(در ادامه مطلب...)

توجه به این حمکت حضرت امیرالمومنین علی(ع) و بررسی عملکرد شخصیت های موثر در شرایط حال کشور و نظام اسلامی عملکردی است که مراحل بعدی عملیاتی دوستان و دشمنان نظام را روشن می کند و موجب موضع گیری، عملکرد و عکس العمل صحیح ما در این شرایط خواهد بود. این شرایط و مطالب در حالی است که امام خامنه ای ولی امر مسلمین سفارش به مسائل بعد از برجام و مراقبه نسبت به آن را داشته اند؛ حال که برجام در شرایط نه چندان خوبی به تصویب رسیده است در شرایط سفارش شده رهبرمان هستیم که با اجرایی شدن آن می بایست انتظار هر عمل تکان دهنده ای باشیم.

در هرحال این قضیه دو سو دارد که در یک طرف آن نظام جمهوری اسلامی ایران و در طرف دیگر نظام استکباری غرب قرار دارد. در حواشی دوستانی که خواستار ایجاد روابط در جهت منافع مادی و معنوی خود هستند و دشمنانی که درخواست ایجاد روابط در همان جهت را دارند.

متقاضیان ایجاد رابطه با ایران از دو طیف تشکیل می شوند: طیفی که در خواست ایجاد ارتباط کاری و اقتصادی را دارند تا بتوانند خود را از منجلاب اقتصادی به وجود آمده در غرب نجات دهند، و طیف دیگر که به صورت مستقیم و بدون پرده دم از تقابل و دشمنی با ایران را می زند و به صراحت روی میزبودن همه گزینه های بخصوص از جنس نظامی را به رخ ایران وجهان می کشد. بنابر این ثمره اجرایی شدن برجام از حیث طرفین خارجی از سویی خوب و مثبت بوده و از سویی بسیار خطر ناک است؛ حال باید دید که کدام طیف به دیگری چیرگی دارد و طیف غالب خواهد بود...!!!

در داخل نیز متقاضیان روابط با غرب به همان شکل از دوطیف تشکیل می شوند: طیفی که در خواست ایجاد ارتباط کاری و اقتصادی را دارند تا بتوانند تورم و حفره های اقتصادی به وجود آمده در کشور را بهبود بخشند و طیف دیگر که به صورت معاند و در جهت عکس عملکرد کلی نظام حرکت می کند، البته ممکن است که کسی مدعی انقلاب مجدد و براندازی نظام را نداشته باشد اما در ادامه تحولات سیاسی و اجتماعی که در سال 88 بروز داد بخشی خواستار تغییرات مبنایی در قانون اساسی جمهوری اسلامی، ارکان و سران نظام را دارند که تقریبا میتوان جنگ سرد نامید.

یکی دیگر از مهم ترین شاخص های محرک در این معادله فضای حاکم بر محل هدف یعنی نظام جمهوری اسلامی ایران و منطقه خاورمیانه است. زمین و جو حاکم بر زمین در هر حوزه تقابل و فعالیتی از اصلی ترین ارکان استراتژیکی مطرح است. و شرایط امنیتی منطقه مسلما تاثیر بسزایی در این تاثیر و تاثر ها خواهد داشت. یعنی در فضای امنیتی حاکم در منطقه طرح امنیتی و سخت معقول تر از طرح نرم و روانی است.

حال باید دید که هر فردی یا شخصیتی و یا طیف و جناحی چه موضع و عملکردی را در برابر مسائل مختلف دارند. در برخی از موارد لازم نیست که یک شخصی مستقیم و کاملا علنی اعلان رای همسو با فتنه را بکند که در خیلی موارد اعلان سرسخت رای مخالف فتنه هیزم در آتش معرکه فتنه ریختن و کمک به آن است که متاسفانه آگاهانه هم انجام می شود، در چنین شرایط مشکوک بررسی پیشینه و سابقه عملکردی شخص یا مجموعه مورد نظر بخصوص در شرایط و موارد خاص روشنگر حقیقت خواهد بود.

دوستانمان را بشناسیم تا ناکسان در جامه ی کسان گسننده رسم دوستیمان نشوند...

 

  • ۹۴/۰۷/۲۶
  • توحید صدر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی