یادداشت ها و مطالب توحید صدر

تمدن بر مقدمه فرهنگش، و فرهنگ بر مقدمه اصالتش... برای رسیدن به تمدنی جهانی به فرهنگ و اصالت اسلام ناب تمسک میجوییم

یادداشت ها و مطالب توحید صدر

تمدن بر مقدمه فرهنگش، و فرهنگ بر مقدمه اصالتش... برای رسیدن به تمدنی جهانی به فرهنگ و اصالت اسلام ناب تمسک میجوییم

...

طبقه بندی موضوعی
  • ۱
  • ۰

بسم الله الرحمن الرحیم

مجموعه تحلیلی فتنه 96:

"آینده پژوهی" مبحث پیشرفته ای است که در غرب مورد استفاده می شود. آینده‌پژوهی برابر عبارت لاتین «Futures Study» است. واژه جمع Futures به این دلیل استفاده شده‌است که با بهره‌گیری از طیف وسیعی از روش‌ها و به‌جای تصوّر «تنها یک آینده»، به گمانه‌زنی‌های نظام‌مند و خردورزانه، در مورد نه تنها «یک آینده» بلکه «چندین آینده متصوّر» مبادرت می‌شود.


(در ادامه مطلب...)


 این مبحث کارشناسان و متخصصین خاص خود را دارد. دیپلماسی غرب می تواند با استفاده از این علم برآوردی از آینده دور و نزدیک داشته باشد و برنامه ریزی مناسب و دقیقی را برای جهان تنظیم و تدوین نماید. متخصصان با این علم قدرت پیش بینی و اطلاع از روند جریانات و چالش های موجود در جامعه هدف را بدست می آورند و میتوانند با در نظر گرفتن ضعف ها و قوت های هدف مورد نظر با اجرای عملیات های موردی برای بیش از 30 و حتی 50 سال نتیجه مورد نظر خود دست پیدا کنند؛ و چون بر اساس این برنامه ریزی ها و هدف گزاری ها مطمئن به عملکرد خود و خواسته های خود هستند در موقعیت های مختلف انعطاف های متناسب را در سیاست های داخلی و خارجی از خود ارائه می دهند.

علم آینده پژوهی چند سالی است که در جمهوری اسلامی ایران در چندی از دانشگاه های برتر کشور تدریس می شود.

در مجموعه آینده پژوهی که پیش رو آورده شده سعی شده تا مختصری در حوزه ایدئولوژی مبارزه میان جبهه ازلی و ابدی حق و باطل بحث و مطالبی در حوزه گذرهای زمانی آینده جمهوری اسلامی در این بازه تاریخی را بررسی کند؛ هرچند در برخی از مطالب به بیان تکنیک ها نیز اشاره شده لکن بحث بر روی استراتژی های عملیاتی دشمن در جهت رسیدن به اهداف ایدئولوژیک خود ادامه پیدا میکند.

در این مجموعه بدلیل نگاه استراتژیکی به مجموعه رفتارها و رویدادها از ذکر اطلاعات و اسنادی که در جهت تحقق برنامه ها نقش داشته اند خود داری شده است.

 

 فایل PDF مجموعه تحلیلی فتنه 96 را در لینک زیر مشاهده بفرمایید.

دریافت
عنوان: مجموعه تحلیلی فتنه 96
حجم: 1.05 مگابایت
توضیحات: آینده پژوهی فتنه96

  • ۹۵/۰۶/۱۵
  • توحید صدر

فتنه96

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی