یادداشت ها و مطالب توحید صدر

تمدن بر مقدمه فرهنگش، و فرهنگ بر مقدمه اصالتش... برای رسیدن به تمدنی جهانی به فرهنگ و اصالت اسلام ناب تمسک میجوییم

یادداشت ها و مطالب توحید صدر

تمدن بر مقدمه فرهنگش، و فرهنگ بر مقدمه اصالتش... برای رسیدن به تمدنی جهانی به فرهنگ و اصالت اسلام ناب تمسک میجوییم

...

طبقه بندی موضوعی
  • ۱
  • ۰

بسم الله الرحمن الرحیم


اندر حکایت گورخواب ها از تناظر تا تظاهر!!!

چندی پیش مسئله ای با عنوان گورخواب ها به صورت گسترده ای در سطح شبکه های مجازی و فضای رسانه ای کشور پخش و به آن پرداخته شد.

موضوعی که یکباره شعله گرفت و به آرامی خاموش شد!

گورخواب ها

درحالی که اسنادی نشان از ندامت و پشیمانی سردار برجام از عملکردش را داشت در لابلای شعله های رسانه ای گورخواب ها سوخت و به تاریخ فراموشی ها سپرده شد.

(در ادامه مطلب...)

فضای مجازی و رسانه همان قدر که در جهت افشا و ایجاد جریانهایی علیه حاکمیت یک جامعه توان عملکرد دارد در مقابل با کاربلدی دولت مردان مستقر در حاکمیت بسیار مفید و کاربردی در جهت هدایت اذهان مردم  خواهد بود.

انتشار اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان در کمسیون امنیت ملی مجلس مورخه 28/9/95 مبنی بر ابراز پشیمانی از اعتماد به آمریکا مسئله ای بود که بسیاری از سیاسیون را به خود درگیر و جریان بزرگی را علیه دولت مستقر ایجاد کرد.

این جریانات به این معنی تلقی می شد که دولت از تنها عملکرد مهم خود یعنی برجام اعلام ناامیدی کرده و این مطلب دولت وقت را به شدت دچار تضعیف و محکومیت مردمی می کرد.

عملکرد یک دستگاه مسئول و حاکمیت در قبال مسئله و شبهه به وجود آمده جز 2 حالت نیست: یا باید پاسخ داده شود و یا اینکه در صورت بروز اشتباه به پذیرفتن اشتباه و معذرت خواهی از مردم قائله را پایان دهد. اما راه مرسوم سیاسی و فرار از ماجرا این است که اگر پاسخی نباشد و دولت در جهت حفظ اقتدار خود باشد با ارائه مسئله جدید با عنوان سوال جواب سوال (موشک جواب موشک) مسیر حرکت و مطالبه گری اذهان مردم را تغییر دهد.

حال اگر این مسئله جدید معرفی شده مربوط به جریان دیگر بخصوص جریان مقابل و مطالبه گر باشد بیشتر قابل تشخیص خواهد بود که عملکر دولت وقت جهت تشویش اذهان عمومی مردم و فرار از پاسخ است اما اشاره به مشکل قابل پاسخ گویی از جانب خود مسئله را به آرامی جمع می کند.

برای همین بعد از اوج گرفت انتشار مطالب آقای ظریف و حواشی آن بلافاصه و بدون مقدمه پدیده اجتماعی گورخواب ها توسط روزنامه اصلاح طلب منتشر می شود و در بازه کوتاهی از زمان تمامی فضا را به خود اختصاص می دهد. اظهار نظر مسئولان بخصوص رئیس جمهور اهمیت مطلب را بیش از پیش می کند؛ اما از آنجایی که مباحث فرهنگی و اجتماعی در جامعه مدیریتی کشور جز مسائلی می باشد که همیشه هم سوال است و هم جواب به راحتی به اوج اوفول خود می رسد .

درنهایت مبحث اصلی که در موضوع آرمانی و ماهیت ملی همچون رابطه با آمریکا مطرح می شود با یک پدیده اجتماعی به اسم گورخواب ها به گورستان تاریخ سپرده شد.

نظرات (۱)

عالی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی