یادداشت ها و مطالب توحید صدر

تمدن بر مقدمه فرهنگش، و فرهنگ بر مقدمه اصالتش... برای رسیدن به تمدنی جهانی به فرهنگ و اصالت اسلام ناب تمسک میجوییم

یادداشت ها و مطالب توحید صدر

تمدن بر مقدمه فرهنگش، و فرهنگ بر مقدمه اصالتش... برای رسیدن به تمدنی جهانی به فرهنگ و اصالت اسلام ناب تمسک میجوییم

...

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

کدام هاشمی، کدام اندیشه؟؟!!!

این روزها مرد داغ حواث سیاسی و ملی دوباره بحث داغ محافل رسمی و غیر رسمی شده است.

آقای هاشمی رفسنجانی که از یاران دیرینه انقلاب تعریف می شد گاهی به خودی ها و ناخودی ها تبدیل شد. اما ایشان در کجای حقیقت هستند قصه ایست که سر دراز دارد.

...

بخشی از این داستان را که در چندسال اخیر نوشته شده است بررسی می کنیم.

آقای هاشمی که بعد از ماجرا های 84 و 88 در سکوت نسبی به سر می برد ناگهان در سال 92 دوباره وارد میدان می شود و تحولات عجیبی را رقم میزند. رد صلاحیت ایشان از طرف شورای نگهبان و حمایتشان از آقای روحانی مراحلی بود که رئیس جمهور دور یازدهم نظام جمهوری اسلامی را مشخص کرد. اما حقیقت داستان چه بود؟

هاشمی بازیگر یا کارگردان:

به نظر میرسد مرد سیاست ایران در یک بازی سیاسی از پیش تعیین شده ای تنها یکی از مهره های این بازی بوده و بازی به نفع دیگری تمام شده است. آقای هاشمی با حمایت خود رای مردم را به آقای روحانی جلب کرد. این درحال بود که آقای خاتمی با درخواست انصراف آقای عارف از انتخابات با هاشمی هم کلام شد تا رای اصلاحاتی ها نیز اجماع گردد.

گفته می شد که دولت یازدهم در دست اصلاح طلبان است ولی اصلاح طلبان چنین تعریفی از دولت نداشتند. جریان اصلاحات بعد از اتمام انتخابات و تحویل دولت با عباراتی در رسانه های خود ابراز کردند که حامی دولت هستند ولی هیچ تعلقی بین دولت و اصلاحات وجود ندارد و دولت یازدهم را به نام هاشمی زدند. تا حدی که بعضا به انتقاد های جالبی از دولت می پردازند.

و اما نتیجه:

در این میان در یک فرایند ساده سیاسی تمامی مشکلات بوجود آمده به پای دولت نهم و دهم از جبهه اصولگرا و دولت یازدهم از جانب اقای هاشمی (جبهه کارگزاران) محسوب می شود و تنها جبهه قوی نسبت به دیگر قوای سیاسی کشور فقط جبهه اصلاح طلبان خواهد بود که سعی در اشغال مجلس دهم و ریاست جمهوری دوازدهم هستند.

اما چون توان حضور در رقابت تن به تن را ندارند احتمال حضور در انتخابات مجلس با مشارکت حزب کارگزاران(آقای هاشمی) بیشتر میرد تا بعد از مجلس با قدرت بیشتری به سوی ریاست جمهوری حرکت کنند.

و اما هاشمی:

آقای هاشمی که در انتخابات گذشته و به احتمال قوی در انتخابات مجلس آینده پیروز رقابت ها تعریف شده و خواهد شد در آینده چندساله کشور با روی کار آمدن جبهه اصلاحات دوباره به انزوا خواهد رفت، چرا که برای اصلاحات تاجایی که خاتمی باشد هیچ فرد دیگری را به رهبری فکری شان قبول نخواهند کرد.

 

  • ۹۴/۰۲/۰۴
  • توحید صدر

نظرات (۲)

  • مرتضی.دوستدار همیشگی تحلیل های شما
  • عالی بود
    پاسخ:
    ممنون
    !...؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی